سیب میوه ی بهشتی : خواص سیب
نوشته شده توسط : هادی جعفری آموزگارمدارس روستایی نیشابور

نشان داده است خوردن سيب يا نوشيدن آب سيب عملكرد ريه ها را بهتر مي كند و به ويژه در بيماران مبتلا به آسم موجب تنفس راحت تر وكاهش خس خس سينه مي شود.

 

سيب ميوه اي است كه غني از ويتامين ها، مواد معدني ضروري، فيبر، آنتي اكسيدان ها و ديگر تركيبات مفيد براي بدن است.
خوردن سيب مي تواند باعث كاهش سطح كلسترول خون شود. درعين حال سيب عملكرد دستگاه گوارش را منظم و با التهاب مبارزه مي كند، سطح ايمني بدن را بالا مي برد و حتي باعث كاهش احتمال ابتلا به بيماري ها مثل افزايش فشارخون، ديابت و بيماري هاي قلبي و برخي انواع سرطان مي شود.

 

خوردن منظم سيب مي تواند ريه را از ابتلا به برخي بيماري هاي مزمن دور نگه دارد، ضمن آنكه بودن سيب در رژيم غذايي افراد حتي افراد سيگاري، احتمال ابتلاي آن ها به سرطان ريه را كاهش مي دهد.
سيب ماده غذايي است كه كالري زيادي ندارد اما با خوردن آن به شما احساس سيري مي دهد و اين باعث مي شود بيش از حد غذا نخوريد و اضافه وزن پيدا نكنيد.

 

سيب حاوي فلاونوئيدهاست كه آنتي اكسيدان هاي مهمي محسوب مي شود. اما در ميان فلاونوئيدها يكي از آن ها به نام فلوريزيرين- كه در طبيعت فقط در سيب وجود دارد- به تشكيل و حذف بافت محكم استخواني كمك مي كند. فلوريزيرين به همراه پلي فنل ها و مواد معدني موجود در سيب (مثل بورون) به استحكام استخوان ها كمك مي كند و در نتيجه از احتمال ابتلا به پوكي استخوان مي كاهد.

http://blog.ahmadnia.net/IMG/jpg/haaji_khaanoom3.jpg

سيب غني از ماده اورسوليك اسيد است (البته بيشتر اورسوليك اسيد سيب در پوست آن است). اين ماده مي تواند از تحليل عضلاني كه در روند بالا رفتن سن اتفاق مي افتد، جلوگيري كند يا آن را به تعويق بيندازد و به طور كلي به قدرت بيشتر عضلاني كمك كند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2046
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 23 / 2 / 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: